SPRING jeugd

Jeugdzorg; marketingplan met een rauw en gouden randje

De afgelopen maanden heb ik hard gewerkt aan een marketingplan voor Spring, een innoverende jeugdzorgorganisatie die gemeenten op professionele wijze bijstaat met de organisatie van goede jeugdzorg binnen een gemeente. Een jonge organisatie met jeugdprofessionals die allen keihard werken om kinderen en jongvolwassenen (en het sociale netwerk eromheen) te helpen met de problematiek die er ligt. Wat een dossiers (inhoudelijk en hoeveelheid)!!!!.  Aan de zijlijn van dit belangrijke werk, heb ik een marketingplan geschreven waarin ik proposities heb ontwikkeld en advies heb gegeven over de juiste positionering van de organisatie, image-building en naamsbekendheid, reputatiemarketing en niet te vergeten contentmarketing. Er is een hoop werk  te doen om Spring verder op de kaart te zetten in Nederland, er liggen gelukkig heel veel kansen en de eerste stappen richting identiteitontwikkeling, uitrol van middelen en het delen van content crossmediaal zijn gezet. Wat een bijzonder mooie organisatie, die ‘broodnodig’ is in jeugdzorgland. De Jeugdprofessionals van Spring zouden eigenlijk bij elke gemeente werkzaam moeten zijn binnen het Sociaal Domein. Maar dat is maar een mening van mijn kant.